Fatura Hesaplama Programı


Fatura Hesaplama Programı
Fatura Hesaplama Programı
Özellikle bu yıl havalarında oldukça soğuk gitmesiyle beraber insanlar daha hesaplı hareket edebilmek için daha çok bu tür programlara ihtiyaç duydular. Ancak zamanla fatura hesaplamalarında ortaya çıkan farklılıklar nedeniyle bu program doğalgaz faturası hesaplaması yaparken doğru sonuç verip, elektrik faturası hesaplaması yaparken tam doğru sonuç vermemeye başladı. Bende önce programı yeni şekliyle düzenlemeyi düşündüm. Sonra kararımı değiştirerek programı sıfırdan ve WPF ortamında yazmaya karar verdim.

Yeni programımızda doğalgaz borcunuzu elinizdeki son faturayı ve sayacınızdaki değeri kullanarak hesaplayabilirsiniz.
Fatura Hesaplama Programı
Aslında yenilikleri daha çok elektrik faturası hesaplamalarında yaptım. Artık ister sadece sayaç değeri ve son faturadaki son endeks değeriyle birim fiyatı girerek hesaplama yapabilir veya daha kesin sonuç elde etmek istiyorsanız ayrıntılı hesap bölümüne geçerek fatura hesaplamalarında kullanılan diğer değerleride girerek(kayıp-kaçak bedeli, hizmet bedeli, sayaç okuma bedeli gibi) hesaplama yapabilirsiniz.
Günümüzde akıllı elektrik sayaçlarının kullanılmaya başlamasıyla bu sayaçlara uygun tarifelere geçen insan sayısıda oldukça arttı. Bende programa bu tarifelere yönelik hesaplama yapılabilecek bir bölüm ekledim. Ayrıca bu bölümde gün içinde üçe ayrılan zamanların (gündüz, puant, gece) hangisinde ne kadarlık tüketim yaptığınızı görebilirsiniz. Burada ortaya çıkan sonuçlar vergi ve diğer giderler hesaba katılmadan sadece tüketim miktarı * fiyat şeklinde elde edilen sonuçlardır. Bu bölümdeki bilgilerden faydalanarak daha bilinçli tüketim gerçekleştirebilirsiniz.
Fatura Hesaplama Programı
Programda değerlerin girildiği yerler (textbox) sadece rakamların ve virgülün(,) girilebileceği ve Backspace (silme) tuşunun çalışabildiği şekliyle ayarlanmıştır. Yani programı kullanan kişiler tam sayıları virgül(,) ile ayırarak girmelidir. Eğer zaman bulabilirsem bu programın Android versiyonunu yazmayı düşünüyorum. Mobil cihazlarda çalışırsa insanlara daha faydalı olabilir.

0 yorum:

Yorum Gönder